Հայ
LIVE
Ե
Ե
Չ
Հ
Ու
Շ
Կ
15:00 - Մեր կինոն, 18:00 - «Գանձասար» ռադիոհանդես (ռուսերեն), 19:00 - «Զատիկ» մանկական հաղորդաշար, 20:02 - «Գանձասար» ռադիոհանդես (հայերեն), 21:00 - «Զատիկ» մանկական հաղորդաշար, 22:00 - Աշխարհայացք (կրկնություն), 23:00 - Արվեստի երանգներ, 24:02 - «Գանձասար» ռադիոհանդես (ռուսերեն), 15:00 - Երաժշտական թատրոնի գոհարներ, 18:00 - «Գանձասար» ռադիոհանդես (ռուսերեն), 19:00 - Հեքիաթի ժամ, 20:02 - «Գանձասար» ռադիոհանդես (հայերեն), 21:00 - Հեքիաթի ժամ, 22:00 - Հայելի (կրկնություն), 23:00 - Սիրաքի գիրքը, 24:02 - «Գանձասար» ռադիոհանդես (ռուսերեն), 17:00 - Հայելի (կրկնություն), 18:00 - «Գանձասար» ռադիոհանդես (ռուսերեն), 19:00 - Հեքիաթի ժամ, 20:02 - «Գանձասար» ռադիոհանդես (հայերեն), 21:00 - Հեքիաթի ժամ, 22:00 - Ոսկեփորիկ, 23:00 - Մեծ գաղափարներ, 24:02 - «Գանձասար» ռադիոհանդես (ռուսերեն),
ծրագրեր
Երկուշաբթի 08:02, 20:02
Երեքշաբթի 08:02, 20:02
Չորեքշաբթի 08:02, 20:02
Հինգշաբթի 08:02, 20:02
Ուրբաթ 08:02, 20:02
Շաբաթ 08:02, 20:02
Կիրակի 08:02, 20:02
«Գանձասար» ռադիոհանդես (հայերեն)
Երկուշաբթի 18:00, 24:02
Երեքշաբթի 18:00, 24:02
Չորեքշաբթի 18:00, 24:02
Հինգշաբթի 18:00, 24:02
Ուրբաթ 18:00, 24:02
Շաբաթ 18:00, 24:02
Կիրակի 18:00, 24:02
«Գանձասար» ռադիոհանդես (ռուսերեն)
Չորեքշաբթի 19:00, 21:00
Հինգշաբթի 19:00, 21:00
«Զատիկ» մանկական հաղորդաշար
Երեքշաբթի 12:00, 22:00
Չորեքշաբթի 10:00
Կիրակի 14:00
Ակունք
Աղոթքներ
Անակնկալ հանդիպում
Հինգշաբթի 12:00, 22:00
Ուրբաթ 10:00
Կիրակի 22:00
Աշխարհայացք
Երկուշաբթի 11:00
Հինգշաբթի 14:00, 23:00
Շաբաթ 13:00
Արվեստի երանգներ
Չորեքշաբթի 15:00
Բնանկարի հայ վարպետները
Երկուշաբթի 15:00
Ուրբաթ 11:00
Շաբաթ 15:00
Գրական ընտրանի
Ուրբաթ 15:00
Կիրակի 15:00
Երաժշտական թատրոնի գոհարներ
Երկուշաբթի 19:00, 21:00
Երեքշաբթի 19:00, 21:00
Իմ Եկեղեցու պատմությունը
Երեքշաբթի 14։00, 23:00
Հինգշաբթի 11։00
Շաբաթ 16:00
Համաշխարհային դասական երաժշտություն
Երկուշաբթի 14:00, 23:00
Երեքշաբթի 11:00
Շաբաթ 14:00
Հայ կոմպոզիտորներ և կատարողներ
Ուրբաթ 12:00, 22:00
Շաբաթ 17:00
Հայելի
Ուրբաթ 19:00, 21:00
Շաբաթ 19:00, 21:00
Կիրակի 19:00, 21:00
Հեքիաթի ժամ
Հիշարժան օրեր և տարեթվեր
Չորեքշաբթի 12:02, 22:00
Հինգշաբթի 10:00
Շաբաթ 10:00
Հոգևոր զրույցներ
Երկուշաբթի 12:02, 22:00
Երեքշաբթի 10:00
Կիրակի 10:00
Հոգևոր զրույցներ համատես Ավետարանների շուրջ
Երեքշաբթի 15:00
Չորեքշաբթի 11:00
Շաբաթ 11:00, 23:00
Մեծ գաղափարներ
Հինգշաբթի 15:00
Մեր կինոն
Երկուշաբթի 09:00
Երեքշաբթի 09:00
Չորեքշաբթի 09:00
Հինգշաբթի 09:00
Ուրբաթ 09:00
Շաբաթ 09:00
Կիրակի 09:00
Մտորումներ
Երկուշաբթի 10:00
Շաբաթ 12:00, 22:00
Կիրակի 23:00
Ոսկեփորիկ
Ուրբաթ 14:00, 23:00
Սիրաքի գիրքը
Չորեքշաբթի 14:00, 23:00
Կիրակի 13:00
Սուրբ Գրքի ներածություն
Հոդվածներ Հարցախաղ Մեդիա «Վէմ» ակումբ Արտադրանք
Հեղինակ` Հասմիկ Գուլակյան
Հաղորդման ժամանակացույց
Երեքշաբթի - 12:00, 22:00
Չորեքշաբթի - 10:00
Կիրակի - 14:00
Կապ
gulakyanh@mail.ru
Ակունք

Ինչպես պահպանենք մեր ազգային դիմագիծն այս օրերում, երբ տեղեկատվության ու գաղափարների անընդհատ տարափը հաճախ սպառնում է զրկել մեզ մեր ինքնությունից: Ինչպես կարող են հայերը վճռականորեն դիմակայել ներկա աշխարհաքաղաքական մարտահրավերներին: Իբրև միջոց` առաջարկում ենք խորացնել ձեր գիտելիքները հայոց պատմության, մեր ժառանգության, լեզվի, ավանդույթների և արժեքների մասին` ունկնդրելով «Ակունք» ռադիոհանդեսը:

Բաժանորդագրվել
1/1
13 Նոյեմբեր Դպրոցը մեր հանապազօրյա

Երևանի Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի  դասախոս, Սայաթ-Նովայի անվան երաժշտական դպրոցի տնօրեն, «Հայաստանի փոքրիկ երգիչներ» երգչախմբի գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր Տիգրան Հեքեքյանը պրոֆեսոր է, որին անչափ հետաքրքրում են մանկավարժությանն ու կրթությանն առնչվող բոլոր հարցերը: Բայց մաեստրոն սոսկ մանկավարժ չէ, նա ուսուցիչ է՝ բառիս ամենատարողունակ իմաստով, և նրա սաներով՝ Հայաստանի փոքրիկ երգիչներով, աշխարհն է հիացել: Ըստ իս՝ նրա հիմնադրած «Հայաստանի փոքրիկ երգիչներ» երգչախումբը դպրոց է, որը նախևառաջ մա՛րդ է դաստիարակում, հա՛յ մարդ, արժանապատի՛վ հայ մարդ:
Մաեստրոյի հետ այսօր զրուցելու ենք անկախության տարիներին հանրապետությունում ձևավորված կրթական համակարգի առողջության մասին:

  • Տիգրան Հեքեքյան
1/1
1/1
06 Նոյեմբեր Հետհարյուրամյա վերլուծություններ. Առաջին համաշխարհային պատերազմն ու մենք (մաս Ա)

Առաջին համաշխարհային պատերազմում Թուրքիայի պարտությունից ու 1918 թվականի հոկտեմբերի 30-ին կնքված Մուդրոսի զինադադարից հետո թուրքական զորքերը թողեցին Հայաստանի Հանրապետության տարածքն ու Կարսի մարզը. վերականգնվեց 1914 թվականի ռուս-թուրքական սահմանը։
Մուդրոսի զինադադարից օրեր անց՝ նոյեմբերի 11-ին, Կոմպիենի զինադադարով ավարտվեց պատերազմը: Զինադադարը ստորագրել են մի կողմից՝ պարտված Գերմանիան, մյուս կողմից՝ հաղթանակած երկրները՝ Ֆրանսիան, Մեծ Բրիտանիան, ԱՄՆ-ը և հակագերմանական դաշինքի մյուս անդամները։ Հայաստանը, ոչ բարով, հաղթանակած երկրների դաշնակիցն էր:
 Նույն այդ հաղթանակած երկրները, այսինքն՝ առաջադեմ Եվրոպան, մի քանի օրից նշելու են Կոմպիենի զինադադարի, այսինքն՝ Առաջին համաշխարհային պատերազմի հաղթական ավարտի 100-ամյակը: Նշելու են հանդիսավորությամբ, հաստատ՝ շքեղ զորահանդեսով և այլն: Բայց այսօր ո՞վ է հիշում կամ հիշեցնում, որ այդ հաղթանակի համար առավել թանկ վճարել է հա՛յ ժողովուրդը: Արևմտահայության խլյակները ցայսօր հայրենանկ, բնավեր, տնավեր թափառում են աշխարհով մեկ՝ իրենց բազմաթիվ «ինչու»-ների պատասխանները չստացած: Բայց երբևէ նրանք կստանա՞ն դրանց պատասխանները: Ըստ իս, այո՛, եթե դառնանք պատվախնդիր, արժանապատիվ, հզոր ազգ ու պետություն և պետական մակարդակով հետամուտ լինենք մեր խնդիրների լուծմանը: Իսկ դրա հնարավորությունը մենք ունենք: Հարկավոր է ընդամենն ազգային ծրագիր և այն իրագործելու կամք, իմ չսիրած արտահայտությամբ՝ հրեաների օրինակով: Ավա՜ղ…

  • Ռաֆայել Թադևոսյան
1/1
1/1
30 Հոկտեմբեր Լեռ Կամսարն ու նրա կյանքի վեպը. Լեռ Կամսարի ծննդյան 130-ամյակը

Ինձ ծանոթ չէ որևէ այլ գրողի ինքնադիմանկար, որն իր կերպարի դրամատիկական հագեցվածությամբ, ինքնաճանաչողությամբ, ողբերգական անհատականությամբ, բարոյահոգեբանական խորքայնությամբ, աշխարհընկալումներով, քաղաքական դիրքորոշումներով և այլ հատկանիշներով այսքան ամբողջական լիներ: Գրող, երգիծաբան, որը թեև մեծ կտավի երկեր չի ստեղծել (դա էլ, հավանաբար, իր պատճառներն ունի), բայց կարողացել է փոքրիկ պատումների միջոցով համակողմանիորեն վերհանել սովետական շրջանի մեր կյանքի գրեթե բոլոր արատները, նրա ուշադրությունից չի վրիպում կյանքի ոչ մի բնագավառ: Եվ ամեն ինչ անցկացնում է իր աշխարհայացքի պրիզմայով:

  • Կարինե Մարտիրոսյան
1/1
1/1
23 Հոկտեմբեր Հայագիտական նոր աննախադեպ բացահայտումներ

Դոկտոր Ալբերտ Մուշեղյանը Հին Արևելքի լեզուներում հայտնաբերել է բազմաթիվ վկայություններ հայերենի ու հայ ժողովրդի կենցաղավարության, մետաղամշակման ու զինարվեստի վերաբերյալ: Գիտնականը եկել է այն հետևության, որ երբ մեր թվականությունից 4000 տարի առաջ շումերները Հայկական լեռնաշխարհից գաղթել են Միջագետք ու այնտեղ ստեղծել բարձր մշակույթ, իրենց գրավոր լեզվում պահպանել են տեղեկություններ հին հայրենակիցների՝ հայերի ու նրանց լեզվի վերաբերյալ: Իր նոր բացահայտումներով հայագետը ժխտում է հակագիտական այն տեսակետը, թե Վանի թագավորությունում կամ Ուրարտուում հայկական տարր գոյություն չի ունեցել։

  • Ալբերտ Մուշեղյան
1/1
1/1
16 Հոկտեմբեր Խորին խոնարհում. Շառլ Ազնավուրի հիշատակին

Եթե 1959 թվականի Փարիզի «Օլիմպիա» համերգասրահում նրա ելույթից հետո, ինչպես գրել է ֆրանսիացի մի լրագրող, «Ֆրանսիան ազնավուրացված» էր, ապա 1988-ի դեկտեմբերի 7-ի ավերիչ երկրաշարժից հետո Երկիր մոլորակն էր «ազնավուրացված», իսկ 2018-ի հոկտեմբերի 1-ից հետո նրա կորուստը տիեզերական է. վերջին 30 տարում իր երկրին ու ժողովրդին բաժին ընկած ճակատագրով տառապող Շառլ Ազնավուրը դարձել է վերազգային երևույթ…
Շառլ Ազնավուրին վերջին հրաժեշտի արարողությունը՝ ազգային հարգանքի տուրքը, նրա հարազատ Փարիզում կդառնա ֆրանկոֆոնիայի՝ բոլոր ժամանակների չգերազանցված միջոցառում. ողջ աշխարհն էր ֆրանսիական հեռուստատեսության շնորհիվ ուղիղ եթերում հրաժեշտ տալիս ամենահայ ֆրանսիացուն և ամենաֆրանսիացի հային…
Շնորհակալություն, Ֆրանսիա…
Mersi, la France.

  • Աելիտա Դոլուխանյան
1/1
1/1
09 Հոկտեմբեր Մի դրամատիկական կյանքի պատմություն

Կոմպոզիտոր Ալեքսանդր Սպենդիարյանի դուստրերից Մարինայի ապրած կյանքի ու գործունեության և գրավոր ժառանգության ուսումնասիրությունը սպասում է իր հետազոտողին… Նա երաժիշտ էր, նկարիչ, գրող-հրապարակախոս, Ալեքսանդր Սպենդիարյանի տուն-թանգարանի հիմնադիր՝ իր քրոջ՝ Տատյանայի հետ: Մահից հետո նրա արխիվը տեղափոխվել է Սպենդիարյանի տուն-թանգարան, բացվել է այս տարի: Արխիվում պահված է մեծ հարստություն՝ լուսանկարներ, փաստաթղթեր, նամականի, անձնական իրեր, հեղինակային 4 գիրք, բազմաթիվ հոդվածներ: Տուն-թանգարանի աշխատակիցներն անակնկալի են եկել այդ ամենը տեսնելով:

  • Մարկ Գրիգորյան
1/1
1/1
02 Հոկտեմբեր Լեռ Կամսարի անմահության սերմերը

Համաշխարհային գրականության պատմությանը միշտ էլ ուրույն երանգ են հաղորդել գրականամերձ շրջանակների այն նվիրյալները, որոնք մի քանի համակիրներով կամ ընկերներով ստեղծել են փոքրիկ խմբեր և իրականացրել զուտ գրական ծրագրեր: Անշուշտ, դյուրին չի եղել նրանց ճանապարհը, մանավանդ եթե իրենց նպատակներն իրականացնելու համար ստիպված են եղել լուծելու նաև ֆինանսական խնդիրներ:
Մի փոքր խումբ գաղափարակիցներ, որոնց անվանում եմ Լեռ Կամսարի հոգևոր ժառանգներ՝ բանասեր Արմեն Քեշիշյանը, իրավաբան Հայկ Խեմչյանը, նկարիչ Գևորգ Մշեցի-Ջավրուշյանը, հավաքվել են հանճարեղ երգիծաբանի թոռնուհու՝ Վանուհի Թովմասյանի շուրջը և լծվել Լեռ Կամսարի անտիպ օրագրերի հրատարակման աշխատանքին:

  • Արմեն Քեշիշյան, Հայկ Խեմչյան, Գևորգ Մշեցի-Ջավրուշյան
1/1
1/1
25 Սեպտեմբեր Եղիշե Չարենց. ժամանակը, իրականությունը և մենք (մաս Բ)

Չարենցի ժամանակը ցույց տալու համար հարկավոր է ցույց տալ նրա անցած ճանապարհը՝ տարածաժամանակային հատվածում, այսինքն՝ ելակետի ու վերջնակետի միջակայքը, որը թե՛ դրամատիկ էր և թե՛ ողբերգական… Չարենցը չի կարողանում ազատվել «անհրաժարելի անցյալի» ճնշող բեռից: Նա հասկացել էր, որ հայոց մեծագույն կորուստը ժողովրդի հավաքական հանճարի փոշիացումն է, որ, Հայկ Ասատրյանի արտահայտությամբ, «հայը ժառանգական ճիգի մարդ չէ, այլ՝ պատմական յիշողութեան: Նա չի շարունակում գործը, այլ միայն ապրում՝ որպէս կատարուած փաստ»:

  • Աշոտ Ոսկանյան
1/1
1/1
18 Սեպտեմբեր Եղիշե Չարենց. ժամանակը, իրականությունը և մենք (մաս Ա)

Արժանիորեն գնահատելով նախորդ շրջանի չարենցագետների վաստակը՝ նկատենք, որ Չարենցի ստեղծագործությունը կարոտ է նորովի մեկնաբանությունների (նույնը կարելի է ասել մեր մյուս մեծ գրողների գրականության մասին). ո՛չ միայն հասարակարգ է փոխվել, այլ նաև յուրաքանչյուր սերունդ նրանց գործերում փնտրում է ի՛ր, միայն ի՛ր որոնածը և միմիայն իրեն հետաքրքրող հարցերի շրջանակում: Հենց դա է ապահովում գիտության առաջընթացը: Այս առումով չարենցագիտության ոլորտում ուշագրավ ուսումնասիրություն է կատարել փիլ. գիտ. դոկտոր Աշոտ Ոսկանյանը:
Ինչո՞ւ է փիլիսոփա գիտնականն անդրադարձել Չարենց-հանճարի ստեղծագործությանը: Ի՞նչ է որոնել ու բացահայտել Չարենցի գործերում մերօրյա հետազոտողը:

  • Աշոտ Ոսկանյան
1/1
1/1
11 Սեպտեմբեր Հանուն անօթևան հայրենակիցների կամ բաղձալի տանիքի հեռանկարը

Վերջին ամիսներին «Ֆեյսբուքում» ուշադրությունս գրավեց աննախադեպ մի նախաձեռնություն՝ «Մի կտուրի տակ» խորհրդանշական վերնագրով: Արտերկրում ժամանակավորապես ապրող  Միքայել Դալլաքյանը, որն այդ ծրագրի հեղինակն է, որոշել է բնակարաններ կառուցել հայրենաբնակ անօթևան հայրենակիցների համար:
Եվ մինչ ուրիշներն զբաղված էին և ե՛ն միմյանց արած ու չարած գործերի մասին հրապարակային ելույթներով, մեկը մյուսից հաշիվ պահանջելով, Միքայել Դալլաքյանն անբուժելի դարձած իր «հիվանդության» դեմ պայքարի դրոշ է պարզել, որը կարելի է հաղթահարել համազգային միասնությամբ՝ միայն ու միայն համատեղ ջանքերով՝ առանց նախկինների ու ներկաների տարանջատման, առանց բնօրրանում ու արտերկրում ապրողների սահմանազատման, որովհետև ծրագրի իրականացման դեպքում շահելու է հայրենաբնակ հայ մարդը, այսինքն՝ հզորանալու է հայոց հայրենիքը:

  • Միքայել Դալլաքյան
1/1
1/1
04 Սեպտեմբեր Վերակազմված հիմնարկության գործառույթները

ՀՀ ԿԳՆ Լեզվի պետական տեսչությունը հունիսի սկզբին վերակազմավորվել է Լեզվի կոմիտեի: Վարչական այս մարմինը ստեղծվել է որպես Կառավարությանն առընթեր կառույց «Լեզվի մասին» ՀՀ օրենքի՝ 1993 թ. ընդունումից հետո և պետք է հետևեր այդ օրենքի կիրարկմանը:
Տեսչության ստեղծումն առաջին հերթին ողջունել են ՀՀ միակ պետական լեզվի անաղարտության ջատագովները: Հայտնի է, որ նախորդ հասարակարգից ժառանգել էինք օտարաբանության բավական ծանր բեռ, որից վայրկյան առաջ ձերբազատվել էր հարկավոր: Իսկ ձերբազատվել հնարավոր էր ոչ թե սրի հարվածով, այլ միայն ու միայն ճիշտ լեզվաքաղաքականության ճանապարհով, որը, որքան էլ զարմանալի է, դյուրին չէր ազգությամբ գրեթե միատարր մեր հանրապետությունում:
Պատճառները բազմաթիվ են՝ օբյեկտիվ և սուբյեկտիվ…

  • Դավիթ Գյուրջինյան

 

1/1
1/1
31 Հուլիս Հետհարյուրամյա վերլուծություններ. Հայաստանի առաջին հանրապետության պատմությունից (մաս Բ)

Հայաստանի առաջին հանրապետության վարած քաղաքականության իմացությունն այսօր էլ է մեզ համար արդիական: Առաջին հանրապետությունը խորհրդարանական էր, սակայն նրա և Երրորդ հանրապետության գործադիր, օրենսդիր և դատական իշխանությունների վարած քաղաքականությունները համեմատության բազմաթիվ եզրեր ունեն:
Հանրապետության հռչակումից հետո նախ ձևավորվեց կառավարությունը, ապա՝ օրենսդիր մարմինը՝ ՀՀ խորհրդարանը: Պարզվում է՝ ընտրակեղծիքը և ընտրակաշառքը մեր իրականության մեջ 100 տարվա պատմություն ունեն. խորհրդարանի  80 անդամից 72-ը դաշնակցականներ էին:
Սեփական պատմությունից դաս չքաղելու դեպքում հետագայում հատուցումը դաժան է լինում:

  • Ռաֆայել Թադևոսյան
1/1
1/1
24 Հուլիս Հետհարյուրամյա վերլուծություններ. Հայաստանի առաջին հանրապետության պատմությունից (մաս Ա)

Երբ հռչակվեց Հայաստանի առաջին հանրապետությունը, Թիֆլիսում և Երևանում գործում էին երկու առանձին Ազգային խորհուրդներ: Երևանի Ազգային խորհուրդը Արամ Մանուկյանի գլխավորությամբ անուրանալի գործ է կատարել: Արամ Մանուկյանի ղեկավարած Հատուկ կոմիտեն, մինչև Թիֆլիսի Ազգային խորհրդի Երևան ժամանումը՝ հուլիսի 19-ը, փաստորեն իրականացնում էր ՀՀ ժամանակավոր կառավարության գործառույթներ: Ենթադրվում էր, որ նա պետք է դառնար հանրապետության առաջին վարչապետը: Բայց նշանակվեց  Հովհաննես Քաջազնունին: 2,5 տարվա ընթացքում ՀՀ-ում փոխվել է 4 վարչապետ:

  • Ռաֆայել Թադևոսյան 
1/1
1/1
17 Հուլիս Մեծ լոռեցու հոբելյանին ընդառաջ. Հ. Թումանյան - 150 (մաս Բ)
  • Անի Եղիազարյան  

Հովհաննես Թումանյանի օրոք սկզբնավորված թումանյանագիտությունը կարևոր ճանապարհ է անցել: Արժանին մատուցելով մեր մեծերին ժամանակին Թումանյանի երկերի գիտական հրատարակությունների համար՝ ասենք, որ նոր սերնդի մասնագետները նույնպես ասելիք ունեն, հատկապես նախորդ շրջանի թումանյանագետների  աշխատանքը լրացնելու առումով… Սկսվել է Թումանյանի երկերի ակադեմիական հրատարակության վերահրատարակումը: Ինչո՞ւ է առաջացել ակադեմիական ժողովածուն վերահրատարակելու անհրաժեշտությունը: Որո՞նք են նոր հրատարակության առանձնահատկությունները: Կառուցվածքային առումով ի՞նչ փոփոխություններ են կատարվել նախկին 10-հատորյակում:

1/1
1/1
10 Հուլիս Մեծ լոռեցու հոբելյանին ընդառաջ. Հ. Թումանյան - 150 (մաս Ա)
  • Անի Եղիազարյան  

Վերջին հարյուր տարում Հովհաննես Թումանյանը կամա թե ակամա դարձել է հայ մարդու մշտական ուղեկիցը՝ անկախ վերջինիս տարիքից ու կրթական ցենզից: Գրող լինելուց զատ Թումանյանը ժամանակին առանցքային կերպար էր, անհատականություն, որի բազմաբևեռ մագնիսն իր շուրջն էր հավաքել մեր մշակույթի բոլոր երևելի դեմքերին: Եվ ոչ միայն նրանց: Պետություն չունեցող ժողովրդի համար Թումանյանն ակամա ստանձնել էր պետության գործառույթ…
Սա մեզ պարտավորեցնում է, որ ոչ միայն ակնածանքով ու երախտագիտությամբ հիշենք նրան, այլև պարտքի զգացումով: Իրականում այս վերաբերմունքը մե՛զ համար է կարևոր և ոչ թե Թումանյանի. նրա կյանքն ու գործը բաց դասագիրք են դարձել եկող սերունդների համար: Իսկ սերունդները յուրովսանն արժևորել են նրա գրական վաստակը, գնահատել նրա հասարակական ու քաղաքացիական գործունեությունը: Այսօր հերթը մերն է…

1/1
1/1
03 Հուլիս Տպավորություններ Լիբանանից

Բեյրութում հայկական դպրոցներ են «օպտիմալացվում»: Տարիներ առաջ փակվեց Մելգոնյան վարժարանը…
Անսպասելի չեն սփյուռքում այս զարգացումները…
Տարեցտարի դրսում նվազում է հայկական դպրոցների, նաև այդ դպրոցներում սովորողների թիվը: Հաճախ հայկական դպրոցների ուսուցիչներն իրենց երեխաներին տանում են օտար դպրոց: Մերձավոր Արևելքի որոշ համայնքներում հայության թիվը հաշվում են տասնյակներով կամ մի քանի հարյուրով… Երբեմնի աշխույժ գաղութների մասին հուշեր են մնացել։
Սփյուռքահայ ամենաուժեղ համայնքն անգամ չի կարող հարատևել օտար ափերում՝ բնօրրանից կտրված…

  • Գևորգ Յազըճյան
1/1
1/1
26 Հունիս Զանգվածի հոգեբանությունը և անհատը

Անհատը տարբեր վարքագիծ է դրսևորում սովորական՝ առօրյա հարաբերություններում և մարդաշատ վայրերում՝ զանգվածի մեջ: Ֆրեյդի համոզմամբ՝ ամբոխի մեջ անհատի վարքագիծը փոխվում է. իռացիոնալի և անգիտակցականի ազդեցությամբ մեծանում է ոգևորվածությունը, մարդն այնպիսի վարքագիծ է ցուցաբերում, որն այլ պայմաններում չէր ցուցաբերի: Ի՞նչ է տեղի ունենում տվյալ անձի մեջ, երբ նա զանգվածի մաս է կազմում, ինչո՞ւ է ամբոխի մեջ մարդու ինտելեկտուալ մակարդակը նվազում, մարդը դառնում մի տեսակ ներշնչվող, հաճախ՝ պատեհապաշտ: Ե՞րբ է անհատը կարողանում իրեն առանձնացնել ամբոխից: Ինչպե՞ս վերահսկել ամբոխի վարքը: Անձը կարող է առերեսվել ինքն իր հետ: Իսկ զանգվա՞ծը… Ինչպե՞ս հասկանալ` քաղաքական գործիչն անկե՞ղծ է, թե՞ ստում է: Որո՞նք են ամբոխի հոգեբանական առանձնահատկությունները…

  • Հրաչյա Ամիրյան
1/1
1/1
19 Հունիս Փաստեր պատմության համար. համահայկական խնդիրներ

 Հայաստանի չորրորդ՝ խորհրդարանական հանրապետությունը կայանալու փորձեր է անում: Ստեղծվել է ժամանակավոր կառավարություն. գործադիր իշխանությունն արդեն ձևավորվել է, իսկ օրենսդիր ու դատական իշխանությունները դեռ չեն ձերբազատվել երրորդ՝ նախագահական հանրապետության կնիքից: Իհարկե, բավական ժամանակ կպահանջվի համակարգային փոփոխությունների համար:
Քաղաքական վերջին զարգացումներով պայմանավորված՝ հարկավոր են իրողությունների ու երևույթների նորովի վերանայումներ ու վերադասավորումներ:
Հաղորդումների այս նոր շարքի նպատակն այսօրվա իրողություններն արձանագրելն է, նաև դրանց մասին կարծիքներ հայտնելն ու խնդրահարույց հարցերի համար հնարավոր լուծումներ առաջադրելը:

  • Ռոմեն Կոզմոյան
  • Գևորգ Յազըճյան
1/1
1/1
12 Հունիս Արդի համաշխարհային մարտահրավերներն ու ուղեղային կենտրոնները

Աշխարհաքաղաքական սրընթաց զարգացումները, միջազգային հարաբերությունների գերշարժունությունը, բազմազան ու բազմապիսի մարտահրավերները պահանջում են արագ, գրեթե ակնթարթային պատասխաններ: Դրա համար հարկավոր են ճշգրիտ աշխատող մեխանիզմներ: Իսկ դրանց աշխատանքներն ապահովում են հետազոտական ու վերլուծական հատուկ կառույցները կամ, ժամանակակից արտահայտությամբ, ուղեղային կենտրոնները:
Այս կենտրոնների գործունեությունը միտված է ո՛չ միայն արտաքին մարտահրավերները դիմակայելուն: Դրանք իրականացնում են հետազոտական աշխատանքներ՝ մի շարք ոլորտներում առաջացած հիմնախնդիրների լուծման համար, նպաստում են երկրի ներսում հասարակական կարծիք ստեղծելուն կամ նրա վրա ազդելուն, աշխարհի նմանատիպ կենտրոնների աշխատանքներին ծանոթացնելուն և այլն՝ ստանձնելով յուրօրինակ քարոզչական կազմակերպության դեր:

  • Վարդան Աթոյան

 

1/1
1/1
05 Հունիս Ապրող հուշեր

Երաժիշտ, ազգագրագետ Միհրան Թումաճանը Կոմիտասի հայտնի հինգ աշակերտներից է: Զրկվելով իրենց հանճարեղ ուսուցչից՝ նրանք անցան դժոխային ճամփաներ, իսկ իրար վերագտնելուց հետո լծվեցին գործի. սկսեցին տարածել հայկական երաժշտությունը, հատկապես՝ իրենց ուսուցչի գործերը:
1923 թվականին նրանք ցրվեցին տարբեր երկրներ: Միհրան Թումաճանը մեկնեց ԱՄՆ, որտեղ հիմնադրեց «Հայ երգ» խմբերգային ընկերությունը և զուգահեռաբար սկսեց զբաղվել նաև Արևմտյան Հայաստանի տարբեր գավառներից հրաշքով փրկված ու Ամերիկայում ապաստանած հայրենակիցներից ժողովրդական երաժշտության նմուշներ հավաքելով ու նոտագրելով:
Հորեղբոր մասին պատմում է բանասեր Տիգրան Թումաճանը:

  • Տիգրան Թումաճան
1/1
1/1
29 Մայիս Հետհարյուրամյա վերլուծություններ. Հայաստանի առաջին հանրապետության 100-ամյակը

Աշխարհաքաղաքական բավական բարդ իրավիճակում՝ 1918-ի մայիսի վերջին տասնօրյակի կեսին, լուծարվեց Անդրկովկասի սեյմը, և նրա անդամ երեք հանրապետությունները հռչակվեցին անկախ: Սա պատմագիտության մեջ ընդունված դասական տեսակետն է: Գոյություն ունի ՀՀ հռչակման նաև այլ՝ թուրքական տեսակետ…
Չլիներ այն ՍՍՀՄ կազմում, չէր լինի ՀՍՍՀ-ն, չլիներ ՀՍՍՀ-ն՝ չէինք ունենա Հայաստանի անկախ հանրապետություն:
Ցայսօր մասնագետները քննարկում են առաջին հանրապետության անվանումը, որը 1991-ին ժառանգեց երրորդ հանրապետությունը՝ ի թիվս ՀՀ պետական խորհրդանիշների:

  • Ռաֆայել Թադևոսյան
1/1
1/1
22 Մայիս Հետհարյուրամյա վերլուծություններ. Մայիսյան հերոսամարտերի 100-ամյակը

Հայոց բազմահազարամյա պատմության մեջ 1918-ի Մայիսյան հաղթական հերոսամարտերն աննախադեպ էին իրենց պատմական, քաղաքական, ռազմական, բարոյական և այլ նշանակությամբ: Աննախադեպ էին հատկապես այն առումով, որ մեր ժողովրդի առաջ լինել-չլինելու հարցը երբեք այսպիսի սրությամբ չէր դրվել: Շարունակվող Հայոց ցեղասպանության ընթացքում՝ սկսած 1894-ից, թուրք բորենին չէր կարողացել հագեցնել արյան ծարավը և որոշել էր հային վերջնականապես արմատախիլ անել իր բնօրրանից մնացած այս մի թիզ հողից, ոչնչացնել, պատմության գիրկը նետել «Հայաստան» անվանումը որպես պատմաաշխարհագրական հասկացություն:
Իր լինելիության հարցին Արարատյան հայությունը 1918-ի մայիսին հուժկու «այո» ասաց՝ խառնելով Թուրքիայի ռազմաքաղաքական վերնախավի ու նրա լկտի դիվանագիտության խաղաթղթերը՝ Սարդարապատում և Բաշ-Ապարանում ջախջախելով թուրքական 9-րդ և Գալիպոլիի ճակատամարտում հաղթանակած 36-րդ փառահեղ դիվիզիաների զորամիավորումները:

  • Ռաֆայել Թադևոսյան
1/1
1/1
15 Մայիս Զանգեզուր. պատմություն և իրականություն (մաս Բ)

Այսրկովկասում բախվում էին ռուսական և բրիտանական շահերը: Այս քաղաքականության պայմաններում զանգեզուրցիներն ու արցախցիները կարողացան բարձր պահել իրենց պայքարի դրոշը:
Անդրանիկը Գողթն գավառից անցավ Զանգեզուր՝ մասնակցելու ինքնապաշտպանությանը: Այս իրավիճակում ուշագրավ է Հայաստանի առաջին հանրապետության կառավարության քաղաքականությունը Զանգեզուրում և Արցախում: Դիվանագիտական առճակատումների պայմաններում Նժդեհը կարողացավ անել անհնարինը՝ պահպանելու համար երկրամասի անկախությունը:
Անանց են Զանգեզուրի 1917-1920 թթ. գոյամարտի պատմական դասերն ու նշանակությունը:

  • Արամ Սիմոնյան
1/1
1/1
08 Մայիս Զանգեզուր. պատմություն և իրականություն (մաս Ա)

«Զանգեզուրի գոյապայքարը 1917-1920 թթ.» աշխատության մեջ Արամ Սիմոնյանը փաստացի նյութի հիման վրա մանրամասնորեն ներկայացնում է 1917-ից Զանգեզուրում տեղի ունեցած բոլոր անցուդարձերը՝ մինչև երկրամասի հերոսապատումի նոր փուլը՝ 1920-ի հուլիսը, որը պայմանավորված էր Գարեգին Նժդեհի ռազմական ու ռազմավարական սխրանքով՝ հանուն ապագա անկախ Լեռնահայաստանի:
Զանգեզուրի գոյամարտի պատմությունն անհնար է պատկերացնել առանց Անդրանիկի ու նրա «Հարվածող զորամասի» գործունեության: Նա հասցրել է Զանգեզուրում նաև օրենսդրական գործունեություն ծավալել:

  • Արամ Սիմոնյան
1/1
Էջ 1 2 3 4 5
Հետադարձ կապ
Փավստոս Բուզանդի փող., 1/3, Հայաստան 0010, Երեվան, Հեռ.՝ (+374 10) 54 88 70; (+374 10) 58 52 49