

Համաշխարհային դասական երաժշտություն
Դասական երաժշտության պատմություն: Մեծ կոմպոզիտորների կյանքը և ստեղծագործությունները: Կատարողական արվեստ: Դասական երաժշտության մեծանուն կատարողների կյանքը և վաստակը: Դասական երաժշտությունը արդի աշխարհում: Ժամանակակից կոմպոզիտորներ և կատարողներ: Այս ամենի մասին` «Համաշխարհային դասական երաժշտություն» հաղորդաշարի հաղորդումներում:


Ֆրանց Շուբերտ. անավարտ սիմֆոնիա, անավարտ կյանք
Հաղորդումը ներկայացնում է երաժշտական ռոմանտիզմի ու երգային սիմֆոնիզմի հիմնադիր Ֆրանց Շուբերտի ողբերգական կյանքը և ստեղծագործությունը:


Ալան Հովհաննես
Հաղորդումը նվիրված է ամերիկահայ կոմպոզիտոր Ալան Հովհաննեսի արվեստին, որում օգտագործելով հայկական, չինական, ճապոնական, հնդկական և այլ ժողովուրդների երաժշտությունը, նվագարանները, պոեզիան՝ նա ստեղծել է իր ուրույն բազմաոճությունը:


Յան Սիբելիուս, «Բաղդասարի խնջույքը»
Հաղորդումը ներկայացնում է կոմպոզիտորի սյուիտը, որը պատկերում է պաշարված Բաբելոնի վերջին թագավոր Բաղդասարի խրախճանքը, որտեղ Բաղդասարը հարճերի հետ միասին փառաբանում էր չաստվածներին՝ խմելով Երուսաղեմի թալանված տաճարից իր հոր՝ Նաբուգոդոնոսորի բերած ոսկե թասերից, երբ նույն գիշերը պարսկական զորքը ներխուժեց, կործանեց Բաբելոնը և սրբապիղծ թագավորին:


Օհան Դուրյան. լեգե՞նդ, թե՞ իրականություն (մաս Գ)
Հաղորդման 3-րդ մասը նվիրված է Օհան Դուրյանի կյանքի և գործունեության վերջին՝ հայաստանյան շրջանին՝ նրա ղեկավարած Ազգային օպերայի նվագախմբի, Ազգային ռադիոյի՝ Օհան Դուրյանի անվան (վերակազմավորված) սիմֆոնիկ նվագախմբի և Մոսկվայի՝ Ստաս Նամինի հովանավորած սիմֆոնիկ նվագախմբի համերգներին:


Օհան Դուրյան. լեգե՞նդ, թե իրականություն (մաս Բ)
Հաղորդման 2-րդ մասը նվիրված է Օհան Դուրյանի կյանքի և գործունեության երկրորդ (արտասահմանյան) շրջանին՝ տարբեր երկրներում տեղի ունեցած համերգներին:


Օհան Դուրյան. լեգե՞նդ, թե իրականություն (մաս Ա)
Հաղորդման 1-ին մասը նվիրված է մեծանուն դիրիժոր Օհան Դուրյանի կյանքի և գործունեության առաջին շրջանին (1960-ականներ)՝ Հայաստանում և արտասահմանում կայացած համերգներին, որոնց գագաթնակետն էին Մոսկվայի Մեծ թատրոնում նրա ներկայացրած «Անուշ» օպերան, Լայպցիգի «Գեվանդհաուզ» նվագախմբի հետ կատարած Բեթհովենի 9-րդ սիմֆոնիան, «Աիդա», «Լոհենգրին» և այլ օպերաները:


Ռիխարդ Վագներ. փառահեղ կյանքի թշվառ էջերը
Հաղորդումը ներկայացնում է Ռիխարդ Վագների կյանքի ծանր օրերը, երբ նա, աղքատությունից հուսահատված, ելք էր փնտրում, նամակներով նյութական օգնություն խնդրում կոմսուհի Էդիտ ֆոն Ռադենից, որպեսզի կարողանար պահել ընտանիքը և ավարտին հասցնել իր ստեղծագործությունները:


Ջ. Վերդի, «Տրուբադուր»
Հաղորդումն անդրադառնում է «Տրուբադուր» օպերայի բովանդակությանը և զուգահեռ անցկացնում ժամանակի պատմական իրադարձությունների հետ:


Աղջիկը և մահը
Հաղորդումը նվիրված է ֆրանսիացի տաղանդավոր ջութակահարուհի, վաղամեռիկ Ժինետ Նևյոյին, որն իր կյանքի երեսուն տարիների ընթացքում հասցրեց նվաճել արվեստի բարձունքները, Վենյավսկու անվան միջազգային մրցույթի «թագը», գերել հազարավոր երաժշտասերների սրտերը և, ի վերջո, հաղթել մահին:


Բոլոր ճանապարհները տանում են Հռոմ
Հաղորդումը հակիրճ ուրվագծում է իտալական երաժշտարվեստի անցած պատմական ուղու շրջափուլերը, ներկայացնում դասական երաժշտության վրա դրա ունեցած կանխորոշիչ ազդեցությունը:


Դաշնամուրային արվեստի ռահվիրան
Հաղորդումը նվիրված է դաշնակահար, կոմպոզիտոր, մանկավարժ, արվեստի վաստակավոր գործիչ, պրոֆեսոր Գեորգի Սարաջյանի բազմաբեղուն գործունեությանը:


Յոհաննես Բրամս «ֆենոմենը»
Հաղորդման հեղինակն ուրվագծում է կոմպոզիտորի ստեղծագործական դիմագիծը, վերլուծում նրա հոգեկերտվածքը, ստեղծագործական մեթոդը, արտահայտչամիջոցները, լուսաբանում նրա առաքելությունը։


Տիգրան Մանսուրյան «Հավատով խոստովանիմ»
Հաղորդման մեջ համակողմանի և մանրակրկիտ վերլուծվում են այս ստեղծագործության ձևը և բովանդակությունը: Այն դիտվում է նաև թվերի խորհուրդի և «ոսկե հատման» կանոնի տեսանկյունից:


Յոժեֆ Սիգետի
Հաղորդումը նվիրված է հունգարացի մեծանուն ջութակահար Յոժեֆ Սիգետիի արվեստին: «Հիշում եմ այն ցնցող տպավորությունը, որ ստացա Սիգետիի նվագից»,— ասել է Արամ Խաչատրյանը։


Ֆելիքս Մենդելսոնի «Հեբրիդներ» նախերգանքը
Հաղորդումը ներկայացնում է «Հեբրիդներ»-ը որպես կոմպոզիտորի՝ Շոտլանդիա կատարած ճամփորդության տպավորությունների բուռն արձագանք և մի գլուխգործոց, որի դիմաց մեծն Բրամսը պատրաստ էր տալու իր ամբողջ ստեղծագործական ժառանգությունը:


Շոպեն, անձրև և արցունք
Հաղորդման մեջ Շոպենի 15-րդ դաշնամուրային պրելյուդի հիման վրա արծարծվում է ծրագրային երաժշտության բովանդակության, զուգորդական կապերի մեկնաբանության խնդիրների լայն շրջանակ:


Բրամսի Դաշնամուրային 1-ին կոնցերտը
Հաղորդումը ներկայացնում է Բրամսի 1-ն կոնցերտը որպես «թաքնված սիմֆոնիա» (Շումանի բնորոշմամբ), որտեղ լսվում են Բեթհովենի 9-րդ սիմֆոնիայի հեռավոր արձագանքները:


Նիկոլո Պագանինի
«Այնտեղ, ուր վերջանում է մեր երևակայությունը, սկսվում է Պագանինին» (Ջակոմո Մայերբեր): Հաղորդումը լույս է սփռում Պագանինիի արվեստի ուժի առեղծվածի վրա, որը բնորոշելու համար Գյոթեն առաջին անգամ կիրառել է «դեմոնիզմ» եզրույթը:


Կայսերական կոնցերտ
Այսպես են անվանում Բեթհովենի 5-րդ կոնցերտը դաշնամուրի և նմագախմբի համար՝ նկատի ունենալով նրա մեծակերտությունը, վեհությունը, հաղթական պաթոսը: Հաղորդումը սկսվում է պատմական էքսկուրսով, այնուհետև ներկայացնում կոնցերտի կառուցվածքի և բովանդակության վերլուծությունը:


Վիլհելմ Ֆուրտվենգլեր (մաս Բ)
Հաղորդումը ներկայացնում է «ավթենտիկ կատարողականության» ջատագովներին, ովքեր, կիրառելով հնագույն նվագարանները հին ոճով, ձևով ու այլ ավանդույթներով, փորձում են վերարտադրել անցյալի երաժշտությունն այնպես, ինչպես այն հնչել է նախկինում: