Հոգևոր զրույցներ (արխիվ)
Կյանքի կոչում և նպատակ: Ներանձնական փնտրումներ և հոգևոր ճանապարհի ընտրություն: Դավանական մաքրություն, ուղղափառ գիտակցություն, սեփական ավանդության ճանաչողություն: Ինչ պատասխաններ է տալիս Եկեղեցին մեզ հուզող խնդիրներին: Ինչպիսին է հոգևորի և նյութականի փոխհարաբերությունը մարդու կյանքում: Կարելի՞ է այս կյանքում հասնել կատարելության: Ինչպես իրագործել քրիստոնեական պատվիրանները: Ինչպես վերաբերվել աղանդավորական շարժումներին: Ինչպես զերծ պահենք մեզ և մեր երեխաներին հոգևոր շեղումներից: Այս և այլ կարևոր հարցերի պատասխանները` «Հոգևոր զրույցներ» հաղորդաշարի քննարկումներում:
Երանի հոգով աղքատներին
Հոգով աղքատություն նշանակում է հրաժարվել մեղքից, չարիքից: Հոգով աղքատությունը Եկեղեցու հայրերն անվանում են նաև կամավոր խոնարհություն: Մարդկությանը վնաս հասցնող մեծագույն չարիքներից մեկը հեդոնիզմն է:
Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Ինը երանիներ
Ինը երանիները համարվում են Նոր օրենքի հիմնական պատվիրաններ և հարկադրական չեն: Ինը երանիները խորապես փոխկապակցված են միմյանց հետ և ունեն աստիճանական բնույթ: Երկնքի արքայությունը հոգևոր բարիքների ամբողջություն է:
- Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Կանաչ կիրակի
«Աշխարհամատրան» բառի ստուգաբանությունը և նշանակությունը: Չորս Ավետարանները քրիստոնեական հավատքի կյանքի հիմքն են: Քրիստոսի Եկեղեցին և Աստծո Սուրբ Հոգին անբաժան են միմյանցից: Ինչպիսին է այսօր Հայոց Եկեղեցու դերը մարդկանց կյանքում:
- Խոսնակ՝ Տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Հույս
Ինչ է հույսը համաձայն քրիստոնեական ընկալման: Մեղքի գիտակցումը շատ կարևոր դեր ունի ճիշտ հավատք կառուցելու մեջ:
- Խոսնակ՝ Տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Բղջախոհություն
«Բղջախոհություն» բառի ստուգաբանությունը: Ինչու է բղջախոհությունը դասվում յոթ մահացու մեղքերի շարքում: Բղջախոհության թակարդները: Ժուժկալությունը հիմքն է բոլոր առաքինությունների:
- Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Որկրամոլություն
Որկրամոլության տարբեր երանգները: Որկրամոլությունը ուտելիքի և խմելիքի անհագ գործածումն է: Որկրամոլության բացասական հետևանքները: Պահոց շրջանում արգելվում է ինչպես կենդանական ծագման սննդի, այնպես էլ ալկոհոլային խմիչքի օգտագործումը:
- Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Հարություն
Հարության խորհուրդը քրիստոնեական հավատքի հիմքն է: Հոգևոր հարությունը մեղքերից ազատագրման և ի Քրիստոս քայլելու մասին է: Քրիստոսի հարությամբ բոլոր մարդկանց տրվեց փրկության հնարավորություն:
- Խոսնակ՝ Տ. Մեսրոպ քհն. Արամյան
- Վարող՝ Արա սրկ. Նալչաջյան
Հարություն (մաս Բ)
Քրիստոսի հարության դերը յուրաքանչյուր քրիստոնյայի կյանքում: Սեփական մեղքերի գիտակցումը իրական քրիստոնյայի ճանապարհի սկիզբն է: Հավատքը առանց գործերի մեռած է: Ճշմարիտ հավատքի միջոցով է տեղի ունենում Աստծո ներբնակեցումը մարդու սրտում:
- Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Մանուկ Հերգնյան
Հարություն (Մաս Ա)
Քրիստոսի Հարությամբ մարդկությունը փրկագործվեց իր մեղքերից: Քրիստոնեության մեջ հոգին և մարմինը հակադրության մեջ չեն: Մեռելների հարությունը: Հավատքը բացում է մարդու սրտի դռները:
- Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Հավատք և գործեր
Հավատքն ու գործերը անբաժանելի երևույթներ են: Սուրբ Գիրքը լի է հավատքի համար կատարված գործերով, որոնցից մենք պետք է դասեր քաղենք: Առաքինության և հավատքի գործերի փոխկապվածությունը:
- Խոսնակ՝ Տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Դատավորի կիրակի
Անիրավ դատավորի և այրի կնոջ կերպարների վերլուծությունը: Աղոթքի մեջ կարևոր է շատախոս չլինել՝ խուսափել աշխարհիկ խնդրանքներից ու ցանկություններից: Ինչպես ճիշտ աղոթել:
- Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Մանուկ Հերգնյան
Հավատք
Ինչ է հավատքը: Ինչպես են այն ընկալում այսօրվա մարդիկ: Մեռելների հարությանը հավատալու կամ չհավատալու հարցը: Մարդու հավատքը չափվում է փորձությունների մեջ:
- Խոսնակ՝ Տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Տնտեսի կիրակի
Առակի միջոցով կարևորվում են ներողամտությունը, բարեգործությունը և խորագիտությունը: Վատնումի և բարեգործության փոխհարաբերությունը: «Անիրավ մամոնան» խելամիտ օգտագործելով՝ կարելի է կատարել ողորմության գործեր: Առակների տրամաբանական կապերը:
- Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Մանուկ Հերգնյան
Մկրտություն
Մկրտությունը Եկեղեցու 7 խորհուրդներից մեկն է: Մկրտությունն ունի խոր կրոնական և փրկաբանական իմաստ: Մկրտության կարգը հին Եկեղեցում և մեր օրերում:
- Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Թաղման կարգ
Որն է թաղման կարգի նպատակը: Համաձայն քրիստոնեական վարդապետության՝ մարդկային մարմինը, ինչպես հոգին, անմահ է: Թաղման կարգի ժամանակ անհրաժեշտություն է օծյալ քահանայի մասնակցությունը: Թաղման կարգի 3 մասերը:
- Խոսնակ՝ Տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Վախ և երկյուղ
Ի՞նչ է վախը, արդյոք դրակա՞ն, թե բացասական երևույթ է: Աստծո երկյուղն է մարդկային կյանքի առաջնորդիչ ուժը: Աստծո պատվիրանապահական երկյուղի և որդիական սիրո տարբերությունը: Աստծո երկյուղի և մարդու խոնարհության կապը:
- Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Հոգու փրկություն
Փրկություն բառի ստուգաբանությունը: Մարդկային կյանքը մեծապես կապված է մեղքին և ունի ազատագրվելու կարիք: Մարդուն անհրաժեշտ է ճշմարիտ հավատք, որպեսզի փրկագործվելու հնարավորություն ունենա:
- Խոսնակ՝ տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Եհովայի վկաներ
Աղանդը դավանաբանական շեղում է, որին զուգակցված է հասարակական կյանքի ընդհանուր կանոններից կտրուկ տարբերություն: Աղանդների բնութագրիչ գծերը: Ինչու են մարդիկ միանում աղանդավորական շարժումներին:
- Խոսնակ՝ Տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Ընտրյալ ազգ
Ինչ ենք հասկանում «ընտրյալ ազգ» ասելով: Ինչու հրեաները դարձան ընտրյալ ազգ, և ինչու այդ շնորհը վերցվեց նրանցից: Արդյոք հայերն ընտրյալ ազգ են:
- Խոսնակ՝ Տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան
Ինքնասպանություն
Ինքնասպանությունը Աստծո դեմ գործված ոճիր է: Որոնք են ինքնասպանության դիմելու գլխավոր դրդապատճառները: Էվթանազիան անընդունելի է քրիստոնեության մեջ: Մեղքը գիտակցելը և դարձի գալը այն ճանապարհն է, որով հնարավոր է հասնել թողության:
- Խոսնակ՝ Տեր Մեսրոպ քահանա Արամյան
- Վարող՝ Արա սարկավագ Նալչաջյան